Ervaren

Als je net zoals wij, meer dan 25 jaar actief bent in de wereld van automatisering, dan mag je wel van enige ervaring spreken. Ervaring en kennis, die echt nodig is. Met een simpele website, ga je de oorlog niet winnen:

  • Content moet bezoekers prikkelen en nieuwsgierig maken.
  • Informatie, die al op andere plaatsen ter beschikking is, moet automatisch online staan.
  • Vragen, bestellingen en andere input van bezoekers moeten correct en snel verwerkt worden in een degelijk logistiek systeem.
  • Koppelingen met transporteurs, online-bibliotheken, betaalproviders, leveranciers, klanten en andere platforms zijn onmisbaar.
  • Uw doelgroep moet u weten te vinden en u moet uw doelgroep weten te vinden.
  • Een softwareleverancier moet de organisatie, de producten of diensten van de klant kunnen begrijpen.

Sera heeft kennis en ervaring om een totaalproject te leveren, dat aan alle eisen voldoet. We kunnen u verzekeren, dat lang niet iedere andere aanbieder dat ook kan. 

Creatief

In de loop van ons bestaan hebben we zelf ook risico's genomen. Als investeerder en lid van de directie zijn we betrokken geweest bij de opzet en/of uitbouw van een aantal gerenommeerde bedrijven en succesvolle business concepten. Daardoor kunnen wij onze software beter dan wie dan ook testen en toetsen aan de praktijk en bewijzen dat er meetbaar goede resultaten mee gehaald kunnen worden. We mochten diverse lokale, landelijke en internationale prijzen en awards op het gebied van bedrijfsvoering, vakkennis en innovatie in ontvangst nemen. 

Sera was of is betrokken als aandeelhouder en directielid bij ondermeer Hyva, Sponge Bob Benelux, Dieseko, Active Health, Gardini, Oog voor Oren en Alphens.nl. 

Betrokken

We willen niet alleen software leveren, maar echt betrokken zijn bij onze klanten en hun producten. Daarom investeren we niet alleen in softwareontwikkeling, maar ook in mensen, in creativiteit, kennis en nieuwe technologie. Alleen zo zijn we in staat om van waarde te blijven voor onze klanten en hún relaties.

Maar… nooit zullen we denken dat we de wijsheid in pacht hebben. Voordat we met een klant om tafel gaan doen we stevige desk research. We weten dan meer over uw vakgebied, maar, veel belangrijker eigenlijk, wat we NIET weten. Juist daardoor kunnen we gerichte vragen stellen en samen tot een goede oplossing komen.

MVO

We streven naar een langdurige en zorgzame relatie met onze klanten, onze medewerkers, hun familie en de mensen in onze omgeving.

Eerlijk zaken doen en goede prijs-prestatieverhouding is een strategisch keuze bij ons. Daarom bestaan we ook meer dan een kwarteeuw. We vinden dat we deel uitmaken van de gemeenschap. SERA doneert jaarlijks 5% van de totale omzet aan sportclubs, culturele instellingen en andere goede doelen. Er is altijd ruimte voor stage of re-integratie, waarbij de focus ligt op ontwikkeling en toekomst. Ons management is verplicht om als vrijwilliger deel te nemen in besturen en discussieplatforms. Ons kantoor staat buiten kantooruren ter beschikking van diverse maatschappelijke organisaties.

Sera probeert zuinig met energie om te gaan. Onze historische kantoorpanden, zijn geïsoleerd en voorzien van zonnepanelen en een warmtepomp. Reizen naar klanten beperken we tot een minimum, door gebruik te maken van moderne communicatie technologie. We zijn regelmatig te vinden in forums over duurzaamheid en dragen daar onze ideeën aan bij. Zo heeft Sera in 2016 het ‘beste idee’ gewonnen met een plan voor gebruik van biogas voor de verwarming van het dorp Zwammerdam.