Archeon

Zoveel website bezoekers, maar geen ticket verkoop?

Bij het Archeon verliep de ticketverkoop via de fysieke kassa bij de ingang en via andere partijen. Er was geen mogelijkheid om tickets via de website van het Archeon zelf te kopen. En dat is zelfs voor een park waarin geschiedenis centraal staat wel erg ouderwets.

De oplossing.

De eerste stap: het creëren van een eigen online ticketverkoop systeem. Door het realiseren van zo'n systeem is het niet alleen makkelijker voor klanten om een ticket te kopen, ook houdt de stichting het verkoopproces in eigen hand en verzamelt zij direct data van haar klanten; waarmee zij haar klantenbestand niet alleen uitbreidt, maar hier ook meer uit kan halen. En zo slaat zij meerdere vliegen in één klap.

De tweede stap was het renoveren van de website. Minder tekst en meer beeld was het doel; waarbij eindeloos doorklikken niet meer nodig was. Hiervoor zijn twee functies ingebouwd, waaronder ‘Archeon in Vogelvlucht’. Door deze renovatie is de websitebeleving verbeterd, heeft de stichting het verkoopproces in eigen hand en is tevens te achterhalen door wie de tickets verkocht zijn én hoeveel tickets er nog ongebruikt in de omloop zijn. Met als gevolg: geen lange wachtrijen meer, een goed overzicht en minder uitgaven aan commissie. Sterker nog, zowel het aantal bezoekers op de site als de online ticketverkoop steeg met 40%. En daar zijn wij stiekem wel een beetje trots op. 

Archeon.nl

Herken je iets in deze case?

Neem contact op!