Coca-Cola

Wacht, waar moet het heen?

Coca-cola fabriceert zijn merken in ruim 30 bottelarijen in Oost-Afrika. De verschillende afnemers bestelden handmatig per fax of email bij leveranciers in hun omgeving. Met als gevolg dat pas na sluitingstijd bepaald kon worden wat er nodig was, orders pas de dag erna werden verwerkt en pas na twee dagen werden geleverd.  

De oplossing.

Sera, dat al een belangrijk aantal van de bottelarijen geautomatiseerd had, werd gevraagd mee te denken bij de modernisering van het logistieke proces. Wij hebben er daarom voor gezorgd dat er vanaf nu vanuit een centrale database wordt bijgehouden waar voorraad is en waar vandaan op korte afstand - en dus snel - geleverd kan worden. 

De klantorders worden daarbij via een webapplicatie opgenomen. De klant heeft op deze manier inzicht in lopende bestellingen, facturen en de meest bestelde artikelen. Dit levert een eenvoudig “boodschappenlijstje” op, waarmee bestellen nog makkelijker wordt. De orders worden nu dus ontvangen in een centraal systeem en daarna via vooraf vastgelegde routes en logica naar de juiste leverancier doorgestuurd. Dankzij de nieuwe applicatie kunnen de leveringen een dag sneller én veel betrouwbaarder plaatsvinden. Het resultaat: de voorraden bij de producenten daalden aanzienlijk en de afnemers zitten niet meer zonder.

Coca-cola.com

Herken je iets in deze case?

Neem contact op!