Bekijk
Eerdere winnaars van FD Gazellen, De Sterkste Schakel Rijnland & EY Entrepreneur of The Year.

Gek van Fietsen

Een concept om onthouden te worden

Nadat Gek van Fietsen een gestage groei had doorgemaakt, was het tijd voor re-branding. Het doel? De fietsenzaak een moderner gezicht geven. Om zich te onderscheiden in de markt, wilden ze een afwijkend en tegelijkertijd herkenbaar concept neerzetten voor hun, inmiddels meer dan 65 jaar oude, fietsenzaak. Deze opdracht was ons op het lijf geschreven. Wat maakte SERA precies?

  • Huisstijl, naam en pay-off.
  • Aankleding van de fysieke winkel.
  • Onderscheidende campagnes & series.

Gek van Fietsen? Ik ben toch niet gek?!

Voorheen Hans de Bruijn Tweewielers, nu Gek van Fietsen. Eerst was de zaak van Hans de Bruijn, nu van zijn twee zoons. We gingen in gesprek met de broers De Bruijn, eigenaren van Gek van Fietsen, en proefde meteen de passie waarmee zij over een fiets konden vertellen. Ze leken wel gek van fietsen... Zo kwamen we al snel met de nieuwe naam 'Gek van Fietsen' op de proppen. Wat toendertijd erg wennen was, is nu een begrip in Alphen aan den Rijn en omstreken. Daar hebben ze geen moment spijt van gehad. We ontwikkelden direct de nieuwe huisstijl en kleedden de winkel aan met het nieuwe materiaal.

SERA-website-1296pxbreed-GvF-1.png

Daarnaast verzorgen we niet alleen de signing en bestickering van de winkel, maar ook die van hun voertuigen.

SERA-website-1296pxbreed-GvF-2.png

Blije klanten; daar doen we het voor

Waar veel (online) fietsenwinkels stuntten met prijzen en de technische details aanprezen, richtten wij de pijlen op het uiten van de service en kwaliteit die Gek van Fietsen te bieden heeft. Als je goede service biedt en goede kwaliteit levert, heb je blije klanten. En: ‘Blije klanten, daar doen we het voor’. Van deze conceptgedachte is een logo gemaakt dat vaak op de uitingen van Gek van Fietsen terugkomt, ondersteund door beelden van blije klanten in plaats van technische fietsen, waardoor je op het gevoel van de klant inspeelt.

SERA-website-1296pxbreed-GvF-3.png

Deze gedachte doorvoeren in de communicatie-uitingen bleek afwijkend genoeg om onthouden te worden en genoeg verdieping te hebben om meerdere kanten mee op te gaan. Naast brochures maakten we bijvoorbeeld ook een serie van advertenties.

SERA-website-1296pxbreed-Gek van Fietsen-NEW.png

Hoofd Concept & design, SERA Business Design

“Als bedrijf heb je maar één kans om de aandacht van mensen te trekken én vast te houden. Een unieke en afwijkende naam blijft dan beter hangen”

- Harold Simonis

Hoofd Concept & design, SERA Business Design

Vragen over deze case?

We zouden uren over deze uitdagende case kunnen vertellen, maar dan zou deze pagina veel te lang worden. Mocht je nog vragen hebben over deze case, dan kun je contact met ons opnemen. We vertellen je graag alles wat je wilt weten!