Nova College
Werving en selectie vanuit het hart
De Hartekamp Groep opende een nieuwe locatie op het Nova College in Haarlem: Hart voor Nova. Dit werd dé nieuwe werkplek van de Hartekamp Groep. Zo'n nieuwe locatie heeft nieuwe cliënten nodig. In een periode waarin er een tekort is aan beschikbare cliënten, is het een kunst om de juiste personen te werven. SERA ging direct aan de slag met een passende wervingscampagne. Wat maakte SERA precies?
- Passende arbeidscommunicatie campagne.
- Posters & flyers.
- Raambestickering.
Campagne voor succesvolle werving
We bedachten een mooie wervingscampagne waarbij we het hart van de nieuwe werkplek graag als uitgangspunt wilden nemen: de cliënten zelf!

We fotografeerden twee cliënten met de kopregel ‘Word jij de nieuwe collega van ...?’ Zo maak je al gelijk kennis met je potentiële collega’s, die elke dag met trots naar hun nieuwe werkplek gaan. Daarnaast ontwikkelden we een ludieke actie rondom de werving: op de foto zie je dat de cliënten een hoodie dragen waar ‘Hart voor Nova’ op staat. Natuurlijk wil jij deze hoodie ook hebben. Dat kan als je aangenomen wordt als nieuwe collega!
De wervingscampagne moet natuurlijk onder de aandacht gebracht worden. Dit hebben we gedaan door middel van posters, flyers, de hoodie en social media.
Aankleding van de werkplek
Om duidelijk te maken waar je Hart voor Nova kunt vinden, hebben we de ramen binnen het Nova College bestickerd in dezelfde stijl als de wervingscampagne. Zo heb je een duidelijk verhaal, zowel naar buiten toe als intern.
Vragen over deze case?
We zouden uren over deze uitdagende case kunnen vertellen, maar dan zou deze pagina veel te lang worden. Mocht je nog vragen hebben over deze case, dan kun je contact met ons opnemen. We vertellen je graag alles wat je wilt weten!