Bekijk
Eerdere winnaars van FD Gazellen, De Sterkste Schakel Rijnland & EY Entrepreneur of The Year.

MH Hydraulics

Optimalisatie en volledige ontzorging

Verkeer, leads en klanten zijn voor een bedrijf als MH Hydraulics van enorm belang. De huidige marketing leverde hen helaas te weinig op en het was tijd voor verandering. SERA nam de volledige marketing onder de loep met een uitgebreide marketingrapportage en ging aan de slag met diverse optimalisaties. Wat deed SERA precies?

  • Uitgebreide marketingrapportage met advies over Google Ads, social media en e-mailmarketing.
  • Optimalisatie van Google Ads en Microsoft Ads.
  • Ontwikkeling marketingstrategie met inzicht in de salesfunnel en return on investment.
  • Conversieoptimalisatie voor de webshop.

 

Analyse als basis voor marketingprestaties

Voor MH Hydraulics hebben we verschillende aspecten van hun marketing bekeken. We hebben de prestaties van hun e-mailmarketing, Google Ads en social media grondig geanalyseerd. Waar valt de meeste optimalisatie te behalen? Hoe kunnen we slimmer investeren zodat er meer omzet binnenkomt? Welke stappen moet MH Hydraulics zetten om hun marketing te verbeteren? Deze volledige analyse heeft duidelijk inzicht gegeven in het laaghangend fruit op het gebied van marketing van MH Hydraulics en vormde de basis voor een nieuwe samenwerking*.

  • MH Hydraulics is al sinds het begin van SERA Business Design softwareklant. Benieuwd wat we op dat gebied voor ze deden? Lees hier meer >

Een verdubbeling van traffic en conversie

We begonnen met een complete revisie van Google Ads: het oude, slecht presterende account ging in de prullenbak en we creëerden een nieuw account. We ontwikkelden op basis van een uitgebreid zoekwoordenonderzoek nieuwe campagnes en advertenties. Hierbij legden we de focus op de corebusiness van MH Hydraulics en bleven we de advertenties bijsturen voor de best mogelijke prestaties. Door constant aan de juiste knoppen te draaien en verder te optimaliseren, behaalden we een verdubbeling van het aantal websitebezoekers, waardoor tegenwoordig één op de drie salesaanvragen via Google Ads binnenkomt. 

Dat resultaat smaakte aan beide kanten naar meer.  We maakten daarom direct een volgende stap met een uitbreiding naar Microsoft Ads en SEO. Met een uitgebreid zoekwoordenonderzoek, volledige technische analyse en een blik op de autoriteit ontwikkelden we een optimalisatie plan voor de organische vindbaarheid. Met dit plan wist MH Hydraulics precies welke stappen zij wanneer en met welke prioriteit moet nemen.

 

MH_Marketing_case_content.png

Sales Manager, MH Hydraulics

“SERA is voor ons aan de slag gegaan met het onder de loep nemen van onze online marketing en het verbeteren van de effecten. Dat was succesvol: inmiddels zijn één op de drie van onze sales aanvragen nieuwe leads via Google Ads”

- Remy Sluimers

Sales Manager, MH Hydraulics



Vragen over deze case?

We zouden uren over deze uitdagende case kunnen vertellen, maar dan zou deze pagina veel te lang worden. Mocht je nog vragen hebben over deze case, dan kun je contact met ons opnemen. We vertellen je graag alles wat je wilt weten!