Sportbedrijf Deventer
Meegaan met de trend van fullservice naar selfservice
Sportbedrijf Deventer wil altijd voorop lopen op het gebied van innovatie. Ze wilden één systeem met veel functionaliteiten om de bedrijfsprocessen efficiënter te laten verlopen. Daarbij was de overgang van een fullservice- naar een selfservice-organisatie onvermijdbaar. Wat deed SERA precies?
- Implementatie van recreatiesoftware Dataduiker voor het stroomlijnen van alle processen.
- Harmoniseren van activiteiten en producten van het zwembad en de schaatsbaan.
- Automatische communicatie in eigen huisstijl.
Volledige controle voor klanten
Om de bedrijfsprocessen van alle locaties eenvoudig samen te brengen én te automatiseren, maakt Sportbedrijf Deventer gebruik van alle modules van de Dataduiker software in één overzichtelijk systeem. Van ticket- en snackverkoop, abonnementenbeheer en het inschrijven voor lessen tot aan toegangsbeheer, het volgen van de vorderingen van leerlingen, verhuur, boekhouding en zelfs de communicatie naar klanten: Dataduiker stroomlijnt en automatiseert alle processen van Sportbedrijf Deventer.
Door de switch te maken naar selfservice geeft Sportbedrijf Deventer hun klanten volledige controle over het beheren van persoonlijke gegevens en het aanmelden voor zwem- en schaatslessen in een online klantenportaal. Vooraf een online ticket aanschaffen zorgt ervoor dat klanten niet meer in de rij hoeven te staan en direct door het toegangspoortje kunnen. De receptionist(e) krijgt hierdoor ook een andere rol, namelijk die van een gastheer/vrouw. Ideaal, want klanten willen tegenwoordig steeds meer zelf doen, in een zo kort mogelijk tijdsbestek.
Door deze transitie kan Sportbedrijf Deventer de nodige stappen zetten. De tijd die hun werknemers normaal kwijt zijn aan het verlenen van service aan klanten, kunnen zij nu gebruiken om andere taken uit te voeren of de beleving van de klant te optimaliseren. Oneindig veel voordelen dus!

Vragen over deze case?
We zouden uren over deze uitdagende case kunnen vertellen, maar dan zou deze pagina veel te lang worden. Mocht je nog vragen hebben over deze case, dan kun je contact met ons opnemen. We vertellen je graag alles wat je wilt weten!
Gerelateerde
cases
Waarom dataduiker
- Complete administratie in één overzichtelijk systeem.
- 24/7 service & support met persoonlijke benadering.
- Geen aparte (dure) server nodig, alles draait in de cloud.
- Klaar voor de toekomst met gave modules.

Gratis demo aanvragen
Neem een digitale duik in onze recreatiesoftware en ontdek de mogelijkheden.
Vraag vrijblijvend aan