WoerdenSport
Een ROI van 1700% op online ticketverkoop
WoerdenSport maakt gebruik van onze Dataduiker software, waaronder ook online ticketverkoop. Met de inzet van Google Ads wilden zij graag meer online tickets verkopen om zo meer omzet te genereren. Hiervoor schakelden zij de hulp van SERA in. Wat deed SERA precies?
- De juiste doelgroepen koppelen.
- Relevante zoekwoorden toevoegen op basis van zoekwoordenonderzoek.
- Advertentiegroepen aanmaken en koppelen met landingspagina’s.
- Veilinggegevens monitoren.
- Biedstrategieën up-to-date houden.
- Aanbevelingen doen op het gebied van SEO en SEA.
Meer potentiële klanten naar de website trekken
Hoe zorgen we ervoor dat meer mensen online tickets gaan kopen? Dat was de uitdaging waar WoerdenSport mee zat. Door de ticketverkoop via hun website een boost te geven, wilden ze meer omzet genereren. Dat vraagt natuurlijk om het vergroten van je online vindbaarheid. Maar kies je voor organisch goed scoren (SEO) of ga je een budget reserveren om via advertenties bovenaan in Google terecht te komen (SEA)? WoerdenSport koos voor SEA en schakelde hiervoor de hulp van de marketeers van SERA in.
Om de gewenste resultaten te behalen met Google Ads, is een goed doordachte strategie onmisbaar. Elke strategie begint met het vaststellen van het doel. Voor WoerdenSport was dat duidelijk: meer potentiële klanten naar de website trekken. En die potentiële klanten? Dat zijn inwoners uit de omgeving. De advertentiegroepen verdeelden we onder in de verschillende locaties. Hierdoor kan elke locatie zich onderscheiden met zijn eigen Unique Selling Points.
Daarnaast segmenteerden we ook advertenties op basis van activiteit. Denk aan zwemlessen, recreatief zwemmen of activiteiten voor kinderen. Dit alles targetten we van 20 kilometer rondom Harmelen voor zwembad H2O en 20 kilometer rondom Woerden voor zwembad Batenstein. Zo kan geen enkele inwoner uit deze omgeving om het aanbod van Woerdensport heen!
17 keer meer omzet dan kosten
Het inzetten van Google Ads bleek een waardevolle investering voor WoerdenSport. Door zorgvuldig aandacht te besteden aan de inrichting van hun Google Ads account, genereerden we maar liefst 17 (!) keer meer omzet dan dat het WoerdenSport kostte. Met andere woorden: een return on investment (ROI) van 1700%. En daar laten we het niet bij. Elke maand voeren de marketeers van SERA optimalisaties uit op basis van de bevindingen in het account van WoerdenSport. Zo zorgen we ervoor dat we het beschikbare budget altijd op de juiste manier uitgeven.
Vragen over deze case?
We zouden uren over deze uitdagende case kunnen vertellen, maar dan zou deze pagina veel te lang worden. Mocht je nog vragen hebben over deze case, dan kun je contact met ons opnemen. We vertellen je graag alles wat je wilt weten!